Wycieraczki POZIOME (liniowe) zapewniają trwałość konstrukcji a co najważniejsze maksymalną powierzchnię czyszczenia szyby.

Zakresy pracy wycieraczek poziomych:
400 – 1000 – standardowe,
1000 – 1500 – specjalne,
1500 – … – podwójne.

 

Wykonanie wycieraczek poziomych:

  • z napędem wycieraczki wewnątrz,
  • z napędem wycieraczki na zewnątrz.
Ramiona

Spośród całej gamy oferowanych przez nas wyrobów, ramiona wycieraczek charakteryzują się najwyższą odpornością antykorozyjną. Poddawane rygorystycznym testom w komorze solnej, uzyskują wynik powyżej 480 godzin (kryteria wg ASTM B – 117).

Zwarta konstrukcja i zastosowanie najwyższej jakości materiałów zapewniają ramionom doskonałą sztywność.

Części metalowe:

  • wykonane z blachy stalowej o podwyższonej wytrzymałości, pokrywane alu-cynkową powłoką antykorozyjną o grubości powyżej 25µm,
  • walcowane, ocynkowane pręty stalowe o podwyższonej sztywności (gat. C45), z kalibrowaną końcówką do połączenia z piórem,
  • głowice mocujące wykonane z aluminium lub stopu aluminium i cynku,
  • tuleje i nity wykonane precyzyjnie na automatach tokarskich z atestowanych, odpornych na korozję materiałów,
  • sprężyny i łączniki w wykonaniu specjalnym (mat. gat. CII) – o zaostrzonych wymaganiach dla własności dynamicznych. Zapewniają właściwy nacisk zespołu pióro-ramię na szybę w każdych warunkach.

Osłona głowicy – PBT (politereftalan butylu) – tworzywo techniczne o doskonałych właściwościach mechanicznych, o wysokiej udarności i odporności na niskie i wysokie temperatury.

Pokrycie – farba: żywica poliestrowa odporna na promienie UV oraz na warunki atmosferyczne.

Proces produkcyjny ramion wycieraczek monitorowany jest przy zastosowaniu metod statystycznych. Przeprowadzamy także pełne badania okresowe dla potrzeb zapewnienia stabilności poziomu jakościowego.

Długości ramion:
280 – 1000 – standardowe,
1000 – …. – specjalne.

Pióra

Polepszoną sztywność i wzmocnioną konstrukcję oferowanych przez nas piór zapewniają nitowane połączenia, co ma niebagatelne znaczenie przy długościach wycieraczek stosowanych w okrętownictwie. Specjalny system adapterów umożliwia zastosowanie praktycznie we wszystkich markach i modelach ramion wycieraczek.

Odporność antykorozyjna: powyżej 480 godzin (test w komorze solnej, kryteria wg ASTM B – 117).

Guma wycieraka – wykonana z mieszanki opartej na 100-procentowym kauczuku naturalnym oraz 12-tu komponentach chemicznych z dodatkiem grafitu, polepszającego współczynnik tarcia i niwelującego głośną pracę wycieraczki.

Użycie grafitu na etapie przygotowania mieszanki powoduje iż nie osadza się on na szybie, co bywa częstym zjawiskiem w wycierakach konkurencyjnych firm, które są grafitowane jedynie powierzchniowo.

Gumy wycieraków spełniają wymagania norm w zakresie własności mechanicznych, skuteczności wycierania i odporności ozonowej.
Boczne listwy sprężyste – wykonane ze stali kwasoodpornej, gat. 1.4301 (1H18N9) o wytrzymałości powyżej 1500N/mm2.

Części metalowe (dźwignie) – wykonane z blachy stalowej o podwyższonej wytrzymałości. Alu-cynkowa powłoka antykorozyjna o grubości powyżej 25µm.

Elementy z tworzywa – PBT (politereftalan butylu) – tworzywo techniczne o doskonałych właściwościach mechanicznych i wysokiej odporności na warunki atmosferyczne.

Pokrycia – farba: żywica poliestrowa wysoce odporna na promienie UV
oraz warunki atmosferyczne.

Zarówno gumy jak i kompletne pióra posiadają certyfikaty bezpieczeństwa „B”, zaś proces produkcyjny jest okresowo oceniany i kwalifikowany przez głównych odbiorców.

Długość piór:
280 – 1000 – standardowe,
1000 – ….. – specjalne.

Napędy

Zintegrowany i zwarty mechanizm napędowy wycieraczek o wzmocnionej konstrukcji charakteryzuje się:

  • wysoką kultura pracy;
  • stabilnością uzyskiwanych parametrów;
  • układem kontroli położenia;
  • zabezpieczeniem termicznym;
  • wytrzymałą konstrukcją;
  • filtrem EMC (V DC);
  • prostym systemem przyłączeniowym.